Bust a Barbastre.

Bust a Barbastre.
Dibuix en tinta negra sobre paper, obra de Josep Subirats durant el seu pas per la localitat de Barbastre quan formava part de la 27a Divisió d'Infanteria de l'Exèrcit Popular de la Pública. Veiem retratat ell bust d'un home d'esquena, centrat principalment en el seu cap. Veiem que és un home amb barbeta, cabells curts i possiblement mig calb. Porta ulleres de vidre rodó i la posició que adopta recorda a la d'un pianista mirant les tecles del piano mentre toca. Podria ser que fos un retrat del pianista que es veu en un altre dels dibuixos realitzats per Subirats a la localitat de Barbastre (amb el siglat MHC7105), però és difícil d'afirmar amb rotunditat. El dibuix se situa, molt probablement, entre octubre i novembre de 1937, moment en què Subirats estava estacionat a Barbastre, enquadrat dins les tropes auxiliars de la 27a Divisió Popular de la República. Subirats provenia de Saidí, localitat situada al sud de Barbastre, però a causa de l'Ofensiva de campo Oliva el seu destacament es va situar, pels vols d'octubre de 1937, a la caserna de Barbastre. Aquí hi estigueren fins al novembre, quan tingueren què retrocedir de nou a Saidí a causa de la pressió de l'aviació feixista. Gràcies a la seva formació d'artista, ràpidament se li confià la realització del diari mural (Plomo y Pluma) i del butlletí d'enllaç de la seva divisió, obtenint el grau de "Dibuixant oficial" d'aquesta. Amb aquesta condició especial, Subirats va aconseguir esquivar durant un temps la primera línia de front.

Número de registre:

MHC7107

Categoria:

Art

Nom de l'objecte:

dibuix

Títol/Nom pròpi:

Bust a Barbastre.

Data:

1937

Autor:

Tema:

Dimensions
Dimensions: 16 x 11,3 cm
Material / Tècnica
paper / tinta
Inscripcions
Inscripció: MHC7107 (inscrit a la funda de melinex)
Inscripció: 132 (siglat anterior al registre del museu, inscrit a la funda de melinex)
Inscripció: S. BARBASTRO
Procedència

Conjunt de 150 dibuixos realitzats entre 1937 i 1941, obra de Josep Subirats Samora, com a testimoni del seu pas per l’exèrcit republicà durant la guerra civil, el seu internament als camps de refugiats del sud de França i els batallons disciplinaris d’Espanya.

Lloc de procedència

Barbastre

Dibuix en tinta negra sobre paper, obra de Josep Subirats durant el seu pas per la localitat de Barbastre quan formava part de la 27a Divisió d'Infanteria de l'Exèrcit Popular de la Pública. Veiem retratat ell bust d'un home d'esquena, centrat principalment en el seu cap. Veiem que és un home amb barbeta, cabells curts i possiblement mig calb. Porta ulleres de vidre rodó i la posició que adopta recorda a la d'un pianista mirant les tecles del piano mentre toca. Podria ser que fos un retrat del pianista que es veu en un altre dels dibuixos realitzats per Subirats a la localitat de Barbastre (amb el siglat MHC7105), però és difícil d'afirmar amb rotunditat. El dibuix se situa, molt probablement, entre octubre i novembre de 1937, moment en què Subirats estava estacionat a Barbastre, enquadrat dins les tropes auxiliars de la 27a Divisió Popular de la República. Subirats provenia de Saidí, localitat situada al sud de Barbastre, però a causa de l'Ofensiva de campo Oliva el seu destacament es va situar, pels vols d'octubre de 1937, a la caserna de Barbastre. Aquí hi estigueren fins al novembre, quan tingueren què retrocedir de nou a Saidí a causa de la pressió de l'aviació feixista. Gràcies a la seva formació d'artista, ràpidament se li confià la realització del diari mural (Plomo y Pluma) i del butlletí d'enllaç de la seva divisió, obtenint el grau de "Dibuixant oficial" d'aquesta. Amb aquesta condició especial, Subirats va aconseguir esquivar durant un temps la primera línia de front.