Home a el Barcarès.

Home a el Barcarès.
Conjunt de dibuixos en tinta negra sobre paper, tant en l’anvers com en el revers, obra de Josep Subirats durant el seu pas pel camp de refugiats del Barcarès. A l’anvers, podem veure-hi dibuixat al capdamunt la fesomia d’un gendarme francès, amb la seva gorra plana característica. També podem veure-hi dibuixada, orientada en horitzontal i enfocant cap a la part inferior del paper, la fesomia d’un refugiat, obscura i amb els traços facials molt marcats, com envellits. Al revers, veiem únicament la figura d’un refugiat, donant parcialment l’esquena a l’artista. Porta boina, jaqueta, pantalons i espardenyes, i un posat deixat, capcot, amb les mans a la butxaca i deixant entreveure una mica de gepa. Durant la seva estança als camps de refugiats, Subirats retratà en molts cops personatges concrets o anònims, com és en aquest conjunt de dibuixos. D’estil realista i sense concessions, els seus dibuixos representen una descripció de la realitat crua i difícil, no solament pel que representen, sinó també pel seu estil, nerviós però precís, alhora que naturalista i revelador de dimensions col·lectives.

Número de registre:

MHC6725

Categoria:

Art

Nom de l'objecte:

dibuix

Títol/Nom pròpi:

Home a el Barcarès.

Data:

1939

Autor:

Tema:

Dimensions
Dimensions: 17,3 x 13,5 cm
Material / Tècnica
paper / tinta / Llapis
Inscripcions
Inscripció: MHC6725 (inscrit a la funda de melinex)
Inscripció: 85 (siglat anterior al registre del museu, inscrit a la funda de melinex)
Signatura: Subirats (al revers)
Inscripció: BARCARES 39 (al revers)
Procedència

Conjunt de 150 dibuixos realitzats entre 1937 i 1941, obra de Josep Subirats Samora, com a testimoni del seu pas per l’exèrcit republicà durant la guerra civil, el seu internament als camps de refugiats del sud de França i els batallons disciplinaris d’Espanya.

Lloc de procedència

el Barcarès

Conjunt de dibuixos en tinta negra sobre paper, tant en l’anvers com en el revers, obra de Josep Subirats durant el seu pas pel camp de refugiats del Barcarès. A l’anvers, podem veure-hi dibuixat al capdamunt la fesomia d’un gendarme francès, amb la seva gorra plana característica. També podem veure-hi dibuixada, orientada en horitzontal i enfocant cap a la part inferior del paper, la fesomia d’un refugiat, obscura i amb els traços facials molt marcats, com envellits. Al revers, veiem únicament la figura d’un refugiat, donant parcialment l’esquena a l’artista. Porta boina, jaqueta, pantalons i espardenyes, i un posat deixat, capcot, amb les mans a la butxaca i deixant entreveure una mica de gepa. Durant la seva estança als camps de refugiats, Subirats retratà en molts cops personatges concrets o anònims, com és en aquest conjunt de dibuixos. D’estil realista i sense concessions, els seus dibuixos representen una descripció de la realitat crua i difícil, no solament pel que representen, sinó també pel seu estil, nerviós però precís, alhora que naturalista i revelador de dimensions col·lectives.