Activitats educatives

La Polsina salta de segle

La Polsina salta de segle

La Polsina, és una volva de pols amb molta història. Amb ella els nens i les nenes veuen com han anat canviant les coses al llarg del temps i s’endinsen en el descobriment dels secrets del segle XX, aquell temps remots en els que van viure i créixer pares, avis i besavis.

Els nens i les nenes esdevenen els protagonistes de la narració de la Polsina. A través d'ella, descobreixen els invents i els avenços tecnològics d’aquest segle: l’electricitat, els nous transports (el tramvia, l’automòbil, l’avió), el cinema, la introducció dels electrodomèstics a les llars catalanes i la millora de les condicions de vida de la població.

Quins continguts estructuren l’activitat?

El recorregut possibilita als infants la descoberta del Museu de la mà de la Polsina. Ella és l’encarregada de guiar-los per les sales. Sense que els alumnes tinguin consciència de realitzar una activitat educativa, els principals aspectes que es treballaran són el seguiment del relat en una narració curta, coneixement de diferents unitats temporals, la descoberta de diferents espais i àmbits del Museu així com els objectes que aquest conté.

Com és la dinàmica de l’activitat?

Aquesta activitat es desenvolupa en forma d’itinerari per les sales de la història contemporània i sobretot del segle XX. A través del recorregut que realitzin acompanyats de la Polsina, els nens i les nenes coneixeran els invents, avenços tecnològics i fets històrics més importants produïts al llarg del segle: l’electricitat, mitjans de transport, la guerra, l’aparició del cinema, l’evolució de les cuines i dels electrodomèstics, el sorgiment de la ràdio, la televisió, el telèfon i els ordinadors personals.

Què aprendrem?

A partir de la dinàmica participativa que planteja l’activitat i de la intervenció de la Polsina els alumnes aprenen a valorar l’ús de la llengua, conèixer els espais de la vida quotidiana de les persones, distingir les diferents accions d’un dia, distingir els diferents mitjans de transport i de comunicació del segle XX.

Competències bàsiques

  • Interpretar l’entorn sociocultural proper, a partir dels coneixements adquirits i d’informacions bàsiques facilitades sobre canvis i continuïtats al llarg del temps
  • Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes.

Informació pràctica 

Nivells recomanats: 1r i 2n curs d’educació primària

Durada: 1 hora

Nombre d’alumnes per educador: 25 alumnes

Preu de l’activitat: 97 €

Informació i reserves: Tel. 93 225 42 44 | mhcvisites.cultura@gencat.cat

Descarrega't el guió del professor: